Τα θρυλικά παπιά της Honda, τα δίκυκλα που πουλήθηκαν σε πάνω από 60εκ. μονάδες παγκοσμίως, είναι συνδεδεμένα με την παγκόσμια ιστορία του μοτοσικλετισμού και ειδικά στην Ελλάδα τρέφουμε τρυφερά συναισθήματα γι αυτά. Η απόκτησή ενός τέτοιου παπιού όμως εν έτη 2011 θα πρέπει να οφείλεται σε ρομαντικά και συναισθηματικά κίνητρα και όχι πρακτικά.
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός Honda C50/70/90 θα πρέπει να έχουν υπόψη:
.Οι επιδόσεις τους (το C50 μετά βίας φτάνει τα 60χλμ/ώρα) και τα παρωχημένα τεχνικά τους χαρακτηριστικά (ανάρτηση με οδηγούντες βραχίονες, μηχανικά ταμπούρα, κιβώτια 3 σχέσεων) τα καθιστούν μάλλον ακατάλληλα για τις σημερινές κυκλοφοριακές συνθήκες.
.Σε εργοστασιακή μορφή τα «C» της Honda ήταν τέρατα αξιοπιστίας και τα προβλήματα που θα συναντούσε κανείς δεν ήταν κάτι παραπάνω από τις λάμπες του πίσω φαναριού που επέμεναν να καίγονται και τις ακτινωτές ζάντες που ήταν επιρρεπείς στο στράβωμα και στο τρύπημα της σαμπρέλας εσωτερικά.
.Σημείο ελέγχου πρέπει να είναι επίσης η κατάσταση των ταμπούρων. Φρένο στο οποίο η ντίζα είναι σωστά τεντωμένη αλλά εξακολουθεί να μην φρενάρει σημαίνει ότι το ταμπούρο πνέει τα λοίσθια και χρειάζεται αντικατάσταση.
.Καθώς όλα τα C50/70/90 που υπάρχουν σήμερα έχουν πολλά χρόνια στην πλάτη τους, είναι αναπόφευκτο να είναι φορτωμένα με ιμιτασιόν ανταλλακτικά. Αν μιλάμε για φανάρια, φτερά, ποδιά ή εξάτμιση δεν υπάρχει αντικειμενικά πρόβλημα αξιοπιστίας. Η αλλαγή τους (με άλλο ιμιτασιόν) απαιτεί ελάχιστα χρήματα. Τα πιο επίφοβα είναι τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά και αυτά που έχουν σχέση με τον κινητήρα. Στην περίπτωση που το εξεταζόμενο δίκυκλο συνοδεύεται από εκτεταμένες μετατροπές, καλό είναι να ψάξετε για κάτι πιο original.
.Μεταλλικοί θόρυβοι από την κυλινδροκεφαλή στο ρελαντί σημαίνουν φθαρμένη καδένα και ρεγουλατόρο ή αρρύθμιστες βαλβίδες. Στην περίπτωση ιμιτασιόν κυλινδροκεφαλής όμως, μπορεί να είναι κάτι πολύ χειρότερο (πχ φθαρμένα έδρανα ζύγωθρων), οπότε μακριά.
.Μακριά επίσης από καρμπυρατέρ με «περίεργες» διαστάσεις και σχήματα. Ρυθμίζονται πολύ δύσκολα και απορρυθμίζονται πανεύκολα.
.Σημείο ελέγχου είναι και τα κουζινέτα της εμπρός ανάρτησης που εμφανίζουν εύκολα τζόγους και οι βάσεις των εμπρός αμορτισέρ που έχουν την τάση να σπάνε λόγω έκτασης στο φρενάρισα.
Εν τούτοις, αν συμβιβαστείς με τις ασθενικές επιδόσεις και την περίεργη οδική συμπεριφορά, τα Super Cub της Honda μπορούν να σε συντροφέψουν για πολλά χρόνια με ελάχιστο κόστος, αφού χρειάζονται μόνο την βασική συντήρηση, είναι εξωφρενικά απλά σαν κατασκευή και υπάρχει πληθώρα ανταλλακτικών ασιατικής προέλευσης.