(D) Δύσκολη περίπτωση... Ψάχνουμε για την ύπαρξη Α/Σ στο μηχανάκι (κάπου πάνω στο πλαίσιο...):
(1) Δεν υπάρχει:
Την κάτσαμε την βάρκα !!!
Είναι ενσωματωμένος στην γεννήτρια. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ψάξουμε για "κακές" επαφές από την γεννήτρια στην μπαταρία (δεν φορτίζει) ή είναι καμμμένος ο σταθεροποιητής (ψηλή τάση μπαταρίας). Μπορούμε επίσης να ελέγχξουμε την αντίσταση του τυλίγματος (γύρω στα 5 Ohms) και την κατάσταση από τα βουρτσάκια - καρβουνάκια. Σύσταση: Το αφήνουμε σε κάποιον που ΞΕΡΕΙ τι κάνει !!!
(2) Υπάρχει:
Γυρίζουμε το Πολύμετρο στο DC Voltage (DCV ή Vdc) και σε κλίμακα 20 ή 50 Volts. Συνδέουμε τους ακροδέκτες του Πολύμετρου στους πόλους της μπαταρίας. Ανάβουμε την μηχανή και ανεβάζουμε 5000 σ.α.λ. Ενδειξη :
(3) Πάνω από 14.8 Volts:
Χαλασμένος Α/Σ. ΔΕν σταθεροποιηθεί σωστά την τάση. Ελέγχουμε την τάση στα ΚΑΦΕ (για Kawasaki & Yamaha) ή ΜΑΥΡΟ (για Honda) καλώδια. Εάν είναι χαμηλότερη από την τάση της μπαταρίας, έχουμε κακή σύνδεση μεταξύ του Α/Σ και της μπαταρίας, μέσω του Διακόπτη Ανάφλεξης. Διορθώνουμε αντίστοιχα και πάμε από την ΑΡΧΗ.
(4) Κάτω από 14.8 Volts:
Σβύνουμε την μηχανή. Αποσυνδέουμε την φίσα της γεννήτριας που βρίσκεται πιο κοντά στο μοτέρ. Στην φίσα αυτή πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 3 ΚΙΤΡΙΝΑ (Yamaha=ΑΣΠΡΑ) καλώδια και 1 ή 2 άλλα. Γυρίζουμε το Πολύμετρο στην χαμηλότερη κλίμακα Ohms. Μετράμε την αντίσταση μεταξύ των 2 άλλων καλωδίων (όχι ΚΙΤΡΙΝΑ) ή μεταξύ του ενός extra καλωδίου (όχι ΚΙΤΡΙΝΟ) και του σασί :
(5) Παίρνουμε μέτρηση Κάτω από 3 Ohms ή Πάνω από 10 Ohms:
Το τύλιγμα της γεννήτριας ή τα βουρτσάκια του ρότορα είναι χαλασμένα. Αν υπάρχουν βουρτσάκια μέσα στην γεννήτρια, τα αποσυνδέουμε και μετράμε την αντίσταση μεταξύ των επαγώγιμων τμημάτων του ρότορα (τα χάλκινα δαχτυλίδια πάνω στα οποία γλυστράνε οι βούρτσες...).
(Αν δεν υπάρχουν βουρτσάκια στην γεννήτρια, αντικαθιστούμε το τύλιγμά της ή αλλάζουμε ολόκληρο τον στάτορα και πάμε από την ΑΡΧΗ) :
(5α) Αντίσταση Κάτω από 3.6 Ohms ή Πάνω από 6 Ohms:
Χαλασμένος ρότορας. Αντικαθιστούμε και πάμε από την ΑΡΧΗ.
(5β)Αντίσταση μεταξύ 4 και 6 Ohms:
Τα βουρτσάκια ή η καλωδίωσή τους είναι χαλασμένα. Αντικαθιστούμε, ελέγχουμε τα καλώδια και πάμε από την ΑΡΧΗ.
(6) Παίρνουμε μέτρηση μεταξύ 4 και 6 Ohms:
Συνδέουμε (με καλώδιο) το (+) της μπαταρίας και ένα από τα καλώδια της φίσας της γεννήτριας (εκτός των ΚΙΤΡΙΝΩΝ). Συνδέουμε (με καλώδιο) το (-) της μπαταρίας με το άλλο καλώδιο της της φίσας (όχι ΚΙΤΡΙΝΟ). Αν υπάρχει μόνο ένα extra καλώδιο στην φίσα (εκτός ΚΙΤΡΙΝΩΝ) το συνδέουμε με το (+) της μπαραρίας. Βεβαιωνώμαστε ότι ο αρνητικός πόλος (-) της μπαταρίας είναι καλά συνδεδεμένος στο πλαίσιο. Γυρίζουμε το Πολύμετρο σε AC-Volts με κλίμακα τουλάχιστον 100 V (ACV ή Vac). Ανάβουμε την μηχανή και ανεβάζουμε 5000 σ.α.λ. Συνδέουμε τους ακροδέκτες του Πολύμετρου μεταξύ των δυο ΚΙΤΡΙΝΩΝ (Yamaha=ΑΣΠΡΑ) καλωδίων. Βλέπουμε την μέτρηση. Αλλάζουμε διαδοχικά τα ζεύγη των ΚΙΤΡΙΝΩΝ καλωδίων και παίρνουμε συνολικά 3 μετρήσεις (ανά 2 καλώδια) :
(7) Οι 3 μετρήσεις ΔΕΝ είναι ίδιες ή είναι ΚΑΤΩ από 50 Volts (AC):
Χαλασμένος στάτορας. Αντικαθιστούμε και πάμε από την ΑΡΧΗ.
(
Έχουμε 3 ΙΔΙΕΣ μετρήσεις, όλες ΠΑΝΩ από 50 Volts (AC):
Σβήνουμε την μηχανή. Γυρίζουμε το Πολύμετρο σε DC-Voltage (DCV ή Vdc). Με την φίσα αποσυνδεδεμένη, όπως παραπάνω, συνδέουμε τους ακροδέκτες του Πολύμετρου στα δύο extra καλώδια της φίσας (εκτός των ΚΙΤΡΙΝΩΝ) στην πάνω μεριά της φίσας (προς την πλεξούδα της καλωδίωσης και ΟΧΙ προς την γεννήτρια !!!). Αν υπάρχει μόνο ένα extra καλώδιο, το συνδέουμε στο ακροδέκτη του Πολύμετρου και συνδέουμε τον άλλο ακροδέκτη στο σασί. Ανοίγουμε τον διακόπτη της ανάφλεξης (βαβαιωνόμαστε ότι το Kill-switch είναι απενεργοποιημένο...). Ένδειξη :
(9) Καμία ένδειξη ή ΚΑΤΩ από 10 V (DC):
Χαλασμένος Α/Σ. Αντικαθιστούμε και πάμε από την ΑΡΧΗ.
(10) Ένδειξη ΠΑΝΩ από 10 V (DC)
Πάμε στο
(C)