[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]To νέο μοντέλο της αυστριακής εταιρείας βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας και έρχεται να ταράξει τον κόσμο των πιτσιρικάδων, τόσο με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά όσο βέβαια και με τη μοναδική του εμφάνιση. Ιδού όσα θέλετε να ξέρετε για το νεώτερο και μικρότερο μέλος της γαλαζοαίματης οικογένειας.
Κοιτάζοντας το νέο Duke 125 είναι να απορείς πώς η αυστριακή εταιρεία δεν είχε προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση πιο νωρίς. Η ΚΤΜ, σεβόμενη απόλυτα το μικρό της ηλικιακά κοινό, διέθετε πάντα στην παραγωγή χωμάτινα μοντέλα για τους πιτσιρικάδες, όπως τα SX 50, 65 και 85, οι οποίοι μάθαιναν τι εστί ΚΤΜ πριν καλά-καλά περπατήσουν! Και αν μάθεις από μικρός σε κάτι, δύσκολα ξεκολλάς από αυτό. Το νέο Duke 125 απευθύνεται σε αυτούς ακριβώς τους πιτσιρικάδες που έχουν μόλις ενηλικιωθεί και θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώμα και φυσικά, σε όλους τους νέους αναβάτες που ονειρεύονταν να αποκτήσουν ένα Duke με το που θα είχαν στα χέρια το πρώτο τους δίπλωμα.
Αισθητική: Είναι Δούκας και το δείχνει!
Από όποια μεριά και να παρατηρήσεις το νέο δημιούργημα των Αυστριακών, είναι σίγουρο ότι δεν θα το μπερδέψεις με τίποτα άλλο. Αν δεν υπήρχε μάλιστα το αυτοκόλλητο με τον αριθμό 125 στα πλαστικά του, δεν αποκλείεται να το περνούσες και για τον επόμενο Δούκα με το μεγάλο μονοκύλινδρο κινητήρα! Οι γραμμές των πλαστικών του είναι τουλάχιστον… λαχταριστές και άκρως επιθετικές, το πλαίσιο χωροδικτύωμα πείθει για τη στιβαρότητά του μόνο με την εμφάνιση και το ανεστραμμένο πιρούνι βγάζει μάτι από μακριά. Μόνο ο μικρός συγκριτικά δίσκος του εμπρός τροχού είναι ικανός να σε βάλει σε υποψίες για τον κυβισμό του Duke 125, αλλά και αυτό είναι κάτι που… παίζεται. Πραγματικά, το νέο μοτοσικλετάκι της ΚΤΜ δεν έχει κανένα λόγο να ζηλεύει τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς στον τομέα της σχεδίασης και είναι σίγουρο ότι κανένας πιτσιρικάς δεν θα νιώσει μειονεκτικά πάνω στη σέλα του απέναντι σε άλλες μοτοσικλέτες.
Κινητήρας: Σύγχρονος και ισχυρός
Το μοτέρ που κινεί το νέο supermoto της ΚΤΜ έχει σχεδιαστεί από την αρχή ώστε να συνδυάζει την καλύτερη δυνατή απόδοση, τη χαμηλή κατανάλωση και φυσικά τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των σέρβις με χαμηλό παράλληλα κόστος. Είναι υπερσύγχρονο από κάθε άποψη, αφού στην κεφαλή του βρίσκονται δύο εκκεντροφόροι και τέσσερις βαλβίδες, είναι υδρόψυκτο, φέρει αντικραδασμικό άξονα και η τροφοδοσία του πραγματοποιείται από ψεκασμό της Bosch. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι 15 ίπποι στις 10.500 σ.α.λ. και τα 1,22 kgm στις 8.000 σ.α.λ. που αποδίδει (το νόμιμο όριο για μοντέλα με αυτόν τον κυβισμό), έρχονται με μεγάλη ευκολία, κάτι που αφήνει υπόνοιες για πολύ μεγαλύτερη ισχύ, εάν και εφόσον ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να ασχοληθεί με το πείραγμά του.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις: Υψηλού επιπέδου
Οι συγκεκριμένοι τομείς είναι άλλα δύο σημεία που οι μηχανικοί από το Mattighofen έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή. Σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που να μη μοιάζει μόνο με τα μεγαλύτερα Duke και Super Duke, αλλά να στρίβει σαν και αυτά. Για αυτό το λόγο έκαναν δώρο στο μικρότερο μοντέλο της σειράς ένα πανάλαφρο πλαίσιο χωροδικτύωμα από ατσάλι, με το σεβαστό σε διαστάσεις ψαλίδι να είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου. Για τις αναρτήσεις, τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά, αφού το ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ. (ίδιες διαστάσεις με RC8 R!) και το αμορτισέρ του πίσω τροχού προέρχονται από την WP. Προσπάθεια μείωσης του βάρους χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία ή η σταθερότητα έχει γίνει και στους αλουμινένιους πολυάκτινους τροχούς, κάτι που έχει οδηγήσει το συνολικό βάρος του νέου ΚΤΜ στα μόλις 128 κιλά πλήρες υγρών!
Φρένα: Ό,τι χρειάζεται
Σε αυτόν τον τομέα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας επίσης δεν άφησαν τίποτα στην τύχη και εξέλιξαν το σύστημα πέδησης σε συνεργασία με την Brembo. Άλλωστε, όλες οι μοτοσικλέτες της ΚΤΜ φημίζονται για τις επιδόσεις τους στο φρενάρισμα, όσον αφορά τόσο στη δύναμη όσο και στην αίσθηση. Η φιλικότητα στην απόδοση είναι σίγουρα ένα σημείο που πρέπει να έτυχε ιδιαίτερης προσοχής στο μικρό Duke, γι’ αυτό μάλλον και δεν επιλέχθηκαν πιο… ακραίες λύσεις. Στον μπροστινό τροχό, λοιπόν, υπάρχει ένας πλευστός δίσκος με διάμετρο 280 χλστ., ο οποίος συνδυάζεται με ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων, ενώ στον πίσω τροχό ένας πλευστός δίσκος διαμέτρου 230 χλστ. και δαγκάνα μονού εμβόλου.
Τιμή στα μέτρα σου!
Στο θέμα της τιμής, το ΚΤΜ Duke 125 συνεχίζει να εκπλήσσει. Για ένα εξελιγμένο μοντέλο με υπερσύγχρονο κινητήρα και περιφερειακά τόσο υψηλού επιπέδου, που φέρει στα πλαστικά του το σήμα της αυστριακής εταιρείας, θα περίμενε κανείς να πληρώσει αρκετές χιλιάδες ευρώ για να το αποκτήσει. Ωστόσο, η τιμή του μικρότερου μέλους της οικογενείας Duke ανέρχεται στα 3.890 ευρώ και αυτό το κάνει απόλυτα εφικτό για τον ανήσυχο teenager.
ΚΤΜ Duke 125
Τιμή: ευρώ 3.890
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 124,7
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 72x67,5
Συμπίεση (:1) 12,2
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 15/12.800
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1,22/8.000
Τροφοδοσία Ηλ. ψεκασμός
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 11
Βάρος (kg, χωρίς καύσιμο) 115
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Σωληνοειδές, ατσάλινο χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις Ε USD πιρούνι της WP, 41 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) 160
Αναρτήσεις Π Μονό αμορτισέρ της WP
Διαδρομή 160
Φρένα Ε (χλστ.) Δ /280 και 4πίστονη δαγκάνα
Φρένα Π (χλστ.) Δ /230 και μονοπίστονη δαγκάνα
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 110/70-17’’
Ελαστικό Π 150/60-17’’
Διαστάσεις
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.350
Ύψος σέλας (χλστ.) 810
πηγή:mototriti.gr