| ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα | |
|
+3Strogylofanareas!!!! John_C50 kostaskk18 7 απαντήσεις |
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
kostaskk18
Τόπος : mitilini-leykada Μηχανη : aprilia sx 50,yamaha tdr 125 Αριθμός μηνυμάτων : 65
| Θέμα: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Σαβ 14 Μάης 2011, 12:36 | |
| Είχα πει να κάνω αυτό το post εδώ και καιρό για το πώς να δουλεύει κανείς ένα δίχρονο μοτέρ και κυρίως στο πώς να το ξεμπουκώνει. Με έπιασε και η προκοπή τώρα λοιπόν και το γράφω.
Το να δουλεύεις ένα δίχρονο σωστά δεν βελτιώνει μόνο την ζωή του κινητήρα αλλά και την απόδοση. Για παράδειγμα, ένα ξεμπούκωτο μοτέρ τραβάει λιγότερα ζόρια όταν ανεβάζει στροφές και παράλληλα ανεβάζει ποιο γρήγορα (το λεγόμενο “άρπαγμα”) και γραμμικά.
Το θέμα είναι ποιες αρχές ακολουθούμε για να κρατάμε ένα μοτέρ χωρίς να μπουκώνει και να δουλεύει σωστά.
Για αρχή, οι βασικοί κανόνες που ακολουθεί κανείς όσον αφορά την υγεία του κινητήρα είναι:
-Το μοτέρ πάντα να δουλεύει με καλή βενζίνη (δηλαδή η βενζίνη που έχει το μικρότερο ποσοστό …νερού, lol)
-Χρήση full συνθετικού λαδιού το οποίο τσεκάρουμε πάντα αν έχει αρκετό στο δοχείο λαδιού επειδή το να καεί ένας αισθητήρας στάθμης δεν είναι απίθανο και το μοτέρ αν στεγνώσει από λάδι θα κολλήσει
-Αποφεύγονται τα κατεβάσματα (όπως ο διάολος το λιβάνι ) επειδή τα ζόρια που τρώει η μπιέλα είναι τεράστια και καταπονείται χωρίς λόγω αφού το δίχρονο, ειδικά αν μιλάμε για μονοκύλινδρο, δεν προσφέρει κανένα σοβαρό engine brake.
-Το μοτέρ το αφήνουμε να ζεσταθεί πριν ξεκινήσουμε να πάμε κάπου (αν δεν είναι σε θερμοκρασία λειτουργίας και ζοριστεί μπορεί να οδηγήσει σε ψυχρό κόλλημα), αν δεν υπάρχει χρόνος να ζεσταθεί το αφήνει κανείς να δουλεύει μέχρι να βάλει μπουφάν-γάντια-κράνος και μετά μέχρι να σηκώσει θερμοκρασία το δουλεύει σε χαμηλές rpm. Ένας καλός οδηγός είναι ότι ανάλογα με την θερμοκρασία το μοτέρ δεν είναι καλό να υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο όριο στροφών. Δηλαδή, μέχρι τους 30 βαθμούς μέχρι τις 3000rpm, μέχρι τους 40 – 4000rpm, μέχρι τους 50 – 5000rpm, κλπ. Αυτό συνεχίζει μέχρι να φτάσει το μοτέρ στη μέση θερμοκρασία λειτουργίας του.
Στην συνέχεια, όσον αφορά το πώς ξεμπουκώνεις το μοτέρ, πρέπει πρώτα να ξέρουμε τι γίνεται όταν το μοτέρ μπουκώσει. Στο δίχρονο, το καύσιμο μίγμα αποτελείτε από βενζίνη, λάδι και αέρα. Όταν το μοτέρ δουλεύει, το μίγμα περνάει από τον στροφαλοθάλαμο και μετά ανεβαίνει από τις θυρίδες εισαγωγείς για να πάει μέσα στον κύλινδρο (φαίνεται καλά στην εικόνα παρακάτω).
Το λάδι έχει μεγαλύτερο ειδικό βάρος από την βενζίνη και τον αέρα. Σε χαμηλές rpm, που το μοτέρ δεν καίει μεγάλη ποσότητα καυσίμου, μέρος από την ποσότητα του λαδιού μένει (κάθεται) μέσα στο στροφαλοθάλαμο, στο κάτω μέρος του, επειδή δεν το τραβάει από τις θυρίδες το μοτέρ προς τα επάνω στον κύλινδρο. Το λάδι που συγκεντρώνεται φέρνει αντίσταση στο στρόφαλο του κινητήρα όταν αυτός πάει να στροφάρει και αυτό κάνει το μοτέρ να “αρνήται να στοφάρει”.
Το να το ξεμπουκώσεις ανοίγοντας τέρμα το γκάζι δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικός τρόπος μιας και όταν δίνεις γκάζι και πιέζεις το μοτέρ να ανεβάσει στροφές ενώ κάτι, στην περίπτωση αυτή το παραπάνω λάδι που έχει κάτσει μέσα στο στροφαλοθάλαμο, το κοντράρει. Αν απλά ανοίξεις το γκάζι βάζεις ζόρι στον κινητήρα χωρίς λόγω και επειδή με τέρμα γκάζι το καρμπιρατέρ δίνει την μέγιστη δυνατή παροχή καυσίμου μίγματος το μοτέρ θα αργήσει να κάψει το παραπάνω λάδι που είδη υπάρχει στον στροφαλοθάλαμο.
Ο ιδανικότερος τρόπος για εμένα είναι ο εξής, ξεκινώντας από στάση κρατάμε σταθερά το γκάζι ανοιχτό κάπου στο 1/3-1/4 της διαδρομής του. Αφήνουμε να ανεβάσει το μοτέρ την 1η μέχρι έναν αριθμό στροφών που θα αρχίσει να κομπιάζει και να κάνει μπερδέματα. Το κρατάμε για λίγο έτσι (χωρίς παραπάνω γκάζι) και μετά αλλάζοντας ταχύτητα σε 2α κάνουμε πάλι το ίδιο. Το μοτέρ θα ανεβάσει λίγες παραπάνω στροφές από ότι ανέβασε στην 1η αλλά και πάλι μετά θα κομπιάσει (λιγότερο αυτή τη φορά) και θα αρχίσει να μπερδεύει. Όταν το κάνεις στην 3η το ίδιο λογικά θα ανεβάσει σιγά-σιγά στροφές και με λίγα κομπιάσματα (που μετά από λίγο θα τα περάσει συνεχίζοντας να ανεβάζει στροφές) θα ανεβάσει μέχρι αρκετά ψιλές rpm χωρίς πρόβλημα. Ουσιαστικά το μοτέρ έχει ξεμπουκώσει και αν δοκιμάσεις να ανοίξεις το γκάζι πχ στην 4η του θα την ανεβάσει πολύ ποιο δυνατά και γραμμικά.
Ο λόγος που όταν το ξεμπουκώνεις κάνει κομπιάσματα είναι ότι ανεβάζει το λάδι που έχει μείνει στο στροφαλοθάλαμο μαζί με το φρέσκο μίγμα. Η ιδέα είναι ότι βάζεις το μοτέρ να ανεβάσει στροφές χωρίς να του δίνεις παραπάνω μίγμα, έτσι αυξάνετε η δύναμη που ασκείτε μέσα στο στροφαλοθάλαμο και ανεβάζει το μίγμα στον κύλινδρο και “καθαρίζει ” ο κύλινδρος από το παραπάνω λάδι που είχε κάτσει κάτω.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρέπει να προσέχουμε να μην ανεβούν υπερβολικά οι στροφές στο μοτέρ όταν το ξεμπουκώνουμε επειδή το μοτέρ δεν θα έχει την μέγιστη δυνατή λίπανση (αφού το γκάζι δεν είναι τέρμα ανοιχτό). Έχει λίπανση λόγω του παραπάνω λαδιού που έχει μείνει μέσα στο στροφαλοθάλαμο αλλά μόλις καεί αυτό (άρα μόλις σταματήσει να κάνει μπερδέματα όπως ανεβάζουμε στροφές) δεν πρέπει να κρατηθεί η λειτουργία του σε ψιλές rpm χωρίς να δώσουμε παραπάνω γκάζι.
Το μοτέρ από όταν το ξεμπουκώσεις δεν μένει για πολύ έτσι αν δεν το δουλεύεις σε ψιλές rpm, αν το αφήσεις στο ρελαντί π.χ. για 10-15’’ θα έχει ήδη αρχίσει να μπουκώνει.
Αυτά είναι λίγο-πολύ τα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για το σωστό ξεμπούκωμα ενός δίχρονου κινητήρα. Όποιος/α θέλει να προσθέσει-διορθώσει-ρωτήσει κάτι, το λέει. | |
|
| |
kostaskk18
Τόπος : mitilini-leykada Μηχανη : aprilia sx 50,yamaha tdr 125 Αριθμός μηνυμάτων : 65
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Σαβ 14 Μάης 2011, 12:39 | |
| το θεμα δεν ειναι δικο μου..το εχω αντιγραψει απο καπου..αλλα πιστευω ειναι χρησιμο | |
|
| |
John_C50 Επίτιμο μέλος
Ονομα : Γιαννης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 32 Μηχανη : Honda C50c - Kawasaki Ninja 250R Αριθμός μηνυμάτων : 529
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Σαβ 14 Μάης 2011, 21:11 | |
| Συμπερασμα...........παρτε τετραχρονο!!! | |
|
| |
Strogylofanareas!!!! Moderator
Ονομα : Ηλιας Τόπος : Ακρατα Ηλικία : 28 Μηχανη : Honda C50 (Στρογγυλοφαναρο) 72cc Αριθμός μηνυμάτων : 1215
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Σαβ 14 Μάης 2011, 22:54 | |
| | |
|
| |
Γλάρος Junior ducker
Ονομα : kammeni flatza Τόπος : AIGALEOU AVENUE Ηλικία : 31 Μηχανη : ΗΟΝDA C50 100cc Αριθμός μηνυμάτων : 666
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 00:08 | |
| το 2χρονο μονο για το βουνο | |
|
| |
kostaskk18
Τόπος : mitilini-leykada Μηχανη : aprilia sx 50,yamaha tdr 125 Αριθμός μηνυμάτων : 65
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 02:38 | |
| για τα παντα κανουν τα διχρονα..οχι μονο για βουνο | |
|
| |
John_C50 Επίτιμο μέλος
Ονομα : Γιαννης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 32 Μηχανη : Honda C50c - Kawasaki Ninja 250R Αριθμός μηνυμάτων : 529
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 06:10 | |
| - Strogylofanareas!!!! έγραψε:
- [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Κωστηη ωραιος ρε μαν !
τζονυ αι ρε ! Ε μα αν ημουν ασχετος και επρεπε να αγορασω ενα μηχανακι...αν τα διαβαζα αυτα ΣΙΓΟΥΡΑ την αλλη μερα δεν θα πηγαινα να παρω διχρονο..... λογικο ετσι? | |
|
| |
Γλάρος Junior ducker
Ονομα : kammeni flatza Τόπος : AIGALEOU AVENUE Ηλικία : 31 Μηχανη : ΗΟΝDA C50 100cc Αριθμός μηνυμάτων : 666
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 06:57 | |
| 2χρονο = πικρα πικρα λεφτα λεφτα βρωμα εκτος και ειναι yamaha xD | |
|
| |
Strogylofanareas!!!! Moderator
Ονομα : Ηλιας Τόπος : Ακρατα Ηλικία : 28 Μηχανη : Honda C50 (Στρογγυλοφαναρο) 72cc Αριθμός μηνυμάτων : 1215
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 07:40 | |
| - John_C50 έγραψε:
- Strogylofanareas!!!! έγραψε:
- [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Κωστηη ωραιος ρε μαν !
τζονυ αι ρε ! Ε μα αν ημουν ασχετος και επρεπε να αγορασω ενα μηχανακι...αν τα διαβαζα αυτα ΣΙΓΟΥΡΑ την αλλη μερα δεν θα πηγαινα να παρω διχρονο..... λογικο ετσι? και εμενα αμα η γιαγια μου ειχε αρ..δια θα ηταν ο παπους μου !!! μαν ! κοιτα λογικο ειναι.. αλλα ρε παιδια μονο εμενα με εξιτάρει ολη αυτη η φαση του διχρονου ??? μονο εγω αρρωσταίνω οταν βολταρω με του λαμπη και μετα τις 7 χιλιαδες εξαρθρώνονται οι καρποί μου ??? μονο στα δικα μου αφτιά κουγεται αυτο μπιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι μπιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιμμμμμμμμμμμ !!!!!!!!!!!!!!!!!! σαν μουσικη ??!! μονο σε εμενα φαινετε γαματο ενα μηχανακι εργοστασιακο 125 κυβικα να βγαζει 35 αλογα ?? το λαδακι ειναι ωραιο... ρε παιδια.. !!! τα διχρονα ειναι αντρικα μηχανακια !! ΤΕΛΟΣ ! | |
|
| |
kostaskk18
Τόπος : mitilini-leykada Μηχανη : aprilia sx 50,yamaha tdr 125 Αριθμός μηνυμάτων : 65
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 15 Μάης 2011, 07:49 | |
| λαθος κανετε...τα διχρονα ειναι τα καλητερα μηχανακια..οταν οδηγησεις διχρονο πορονεσε τοσο πολυ!!! που μετα αν ανεβεις σε καποιο τετραχρονο βαριεσε την ζωη σου..και αυτο σας το λεει καποιος με 2 διχρονα και περιπου 35.000 διχρονα χιλιομετρα..με λιγα λογια ενα διχρονο εχει αγωνιστικο πνευμα.οσο για τα λευτα πιστευω οτι με σωστη συντηριση το κοστος ειναι λογικο..(με το aprilia εκανα 30.000χμ και ημουν 16 το μηχανακι δουλευε συνεχεια κοφτη,και το τελικιαζα συνεχεια καθε μερα,εμπαινα σε πιστες motocross,ktl)οταν ανοιχτοικε μετα τα 30.000χμ το μαμα πιστονι ηταν σε καλη κατασταση..επισης θεωρω οτι το κοστος του λαδιου(στα διχρονα) εξησοροποιτε σε σχεση με τα τετραχρονα γιατι αυτα εχουν βαλβιδες,καδενες,και πολλα αλλα κινητα μερη που θελουν συντηρηση και αυξανουν την πιθανοτητα βλαβης..ετσι η συντηριση ενος διχρονου μπορει να περιοριστει μονο στο αλλαγμα του μπουζιου.ακομα το λαδι στο κιβωτιο ταχητητων απαιτει πιο μακροχρονιες αλλαγες σε σχεση με τα 4τ. και οσο για το μπουκωμα μην φοβαστε ειναι μονο για τους ασχετους..εγω το μηχανακι μ το ειχα για 1,5+χρονο ξεμπουκωτο και τελικα αποφασισα να το μπουκοσω επιτηδες για να δοκιμασω την παραπανω θεωρια.ακομα στο θεμα της καταναλωσης μην ξεχνατε οτι ενα 2τ εχει διπλασια αποδωση απο ενα 4τ ιδιων κυβικων,επιδη εχει 2 χρονους και για αυτο στο θεμα της καταναλωσης πρεπει να συγκρηνετε με ενα διπλασιων κυβικων 4τ..πχ(aprilia rs-ninja 250) | |
|
| |
Κινέζος Baby ducker
Ονομα : Αχιλλεας. Τόπος : Στο ελλαντα. Ηλικία : 28 Αριθμός μηνυμάτων : 323
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Τετ 18 Μάης 2011, 01:00 | |
| χρησιμο θεμα! | |
|
| |
zozefina Baby ducker
Ονομα : charalambos Τόπος : akrata Ηλικία : 28 Μηχανη : Aprilia Tuono Αριθμός μηνυμάτων : 456
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Τετ 18 Μάης 2011, 04:24 | |
| Εγω να δεις ποσο χρησιμο το βρισκω... | |
|
| |
Strogylofanareas!!!! Moderator
Ονομα : Ηλιας Τόπος : Ακρατα Ηλικία : 28 Μηχανη : Honda C50 (Στρογγυλοφαναρο) 72cc Αριθμός μηνυμάτων : 1215
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Τετ 18 Μάης 2011, 04:29 | |
| | |
|
| |
Κινέζος Baby ducker
Ονομα : Αχιλλεας. Τόπος : Στο ελλαντα. Ηλικία : 28 Αριθμός μηνυμάτων : 323
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Τετ 18 Μάης 2011, 07:05 | |
| | |
|
| |
alfisti156
Ονομα : Κώστας Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 56 Μηχανη : c50c Αριθμός μηνυμάτων : 20
| Θέμα: Απ: ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα Κυρ 14 Οκτ 2012, 16:16 | |
| - kostaskk18 έγραψε:
- λαθος κανετε...τα διχρονα ειναι τα καλητερα μηχανακια..οταν οδηγησεις διχρονο πορονεσε τοσο πολυ!!! που μετα αν ανεβεις σε καποιο τετραχρονο βαριεσε την ζωη σου..και αυτο σας το λεει καποιος με 2 διχρονα και περιπου 35.000 διχρονα χιλιομετρα..με λιγα λογια ενα διχρονο εχει αγωνιστικο πνευμα.οσο για τα λευτα πιστευω οτι με σωστη συντηριση το κοστος ειναι λογικο..
.... ενα 2τ εχει διπλασια αποδωση απο ενα 4τ ιδιων κυβικων,επιδη εχει 2 χρονους και για αυτο στο θεμα της καταναλωσης πρεπει να συγκρηνετε με ενα διπλασιων κυβικων 4τ..πχ(aprilia rs-ninja 250) Σωστός!!!!!!!!! τα δίχρονα ειναι πολυ καλά μοτέρ και πολύ απλά, δυστηχώς οι λόγοι οι περιβαντολλογικοί τα έχουν αποσύρει απ' την παραγωγή χρόνια. Οι παλιότεροι θα θυμόμαστε πάντα την απλότητα κατασκευής τους, την εύκολη βελτίωσή τους πειράζοντας θυρίδες και την πολύ καλή ροπής τους!!! Λίγα κινούμενα μέρη, απόδοση και ευκολία συντήρησης. Το πρώτο αυτοκίνητο που έμαθα να οδηγώ ήταν ένα DKW 3=6 του πατέρα μου. 3=6 τρικίλινδρο=εξακίλινδρο κατά την DKW! 3 κυλίνδρους, με τρια ζευγη πλατίνων ενα ανά κύλινδρο, ημιαυτόματο σασμάν (μόνη η πρώτη και η όπισθεν χρειαζόντουσαν συμπλέκτη) που από 900+ κυβικά έδινε εν έτη 1956 (κατασκευή) 50 άλογα όσο για ροπή... ιση με 1300cc δεκαετίας ΄70 [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] | |
|
| |
| ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα | |
|