Οτι λέει κ ο τίτλος.
πριν λιγους μηνες αποφάσισα να αλλάξω κύλινδρο στο παπί, αφου εκανα που έκανα το κινητήρα φέτες , να αναβαθμιστώ ολίγον.
Εβαλα εναν Τζαπάν κυλινδο 79cc αλλά αφησα την ίδια στροφαλομπιέλα κ την ίδια κεφαλή.
Ομως απο τις προδιαγραφές του μοτέρ που το βιβλίο δίνει:
Για τον κινητήρα δίνει :
Bore T50 = 38mm T80= 47mm
Stroke T50 = 41,4mm T80= 45,6mm
υπολογίζοντας τον όγκο του κυλίνδρου ;
π (3,14) * διάμετρο στο τετράγωνο / 4 * το ύψος του κυλίνδρου (διαδρομή) Όλα αυτά σε χιλιοστά, άρα θα βρούμε κυβικά χιλιοστά. Και μια διαίρεση / 1000 για να βγει σε κυβικά εκατοστα. Δηλαδή:
Τ50 3,14*38*38*41,4/4000 = 46,92 πες 47cc
T80 3,14*47*47*45,6/4000 = 79,07 πες 79cc
T δικό μου 3,14*47*47*41,4/4000 = 71,79 πες 72cc δηλαδή έχω ένα Τ 72
Αυτό στην αρχη δεν το είχα σκεφτεί, κ με ενόχλησε, αλλά απο την άλλη με τα λιγότερα κυβικά ισως γλυτωσω την αλλαγή του καρμπυρατερ με το 16αρι του Τ80, δλδ να διατηρήσω το 14αρι του Τ50 κ αναλογα του τι θα δείξει το μπουζί το ζιγκλερωνω .
αφου τα δυο καρμπ εχουν ζιγκλερ μιγματος Νο: 12.5 για το Τ50 κ 15 για το Τ80 , αλλά διαφέρουν κ στα κυρίως ζιγκλερ ,
18A-14143-66 . JET, MAIN για το Τ50 κ νουμερο 77.5
18A-14143-17 JET, MAIN για το Τ80 κ νούμερο 85
Ετσι έχω ενα Τ72 δικής μου κατασκευής.
Ομως επειδή η σχέση συμπίεσης είναι ο λόγος του όγκου που υπάρχει όταν το έμβολο βρίσκεται στο ΚΝΣ (δηλαδή όγκος κυλίνδρου + όγκος θάλαμου καύσης) δια του όγκου που υπάρχει όταν το έμβολο βρίσκεται στο ΑΝΣ (δηλαδή όγκος θάλαμου καύσης)
Με αυτά τα δεδομένα και συμπίεση 10,3 που αναφέρει το μανιουαλ για την κεφαλή του Τ50 ο θάλαμος καύσης του Τ 50 είναι 5,05 cc.
Με αυτόν τον θάλαμο καύσης και 72cc κύλινδρο η συμπίεση του Τ 72 φτάνει στα ύψη: 15,2!!!!!!!! Οπότε, το αφήνω να εκραγεί?
αλλάζω κεφαλή?
το βαφω μπλέ κ το φουντερνω?
αλλάζω πιστονι με χαμηλότερο?
για πέ τε ...